Toggle SlidingBar Area

HET VAKBLAD OVER PROMOTIONELE PRODUCTEN EN BUSINESS GIFTS IN BELGIË

PSI-topman Freter: distributeurs moeten klanten ‘opvoeden’

Home » PSI-topman Freter: distributeurs moeten klanten ‘opvoeden’

PSI-topman Freter: distributeurs moeten klanten ‘opvoeden’

Michael Freter, ceo van PSI, de internationale vakbeurs voor product media in Düsseldorf, heeft tijdens de Networking Day van de Belgian Association of Promotional Products ervoor gepleit dat distributeurs hun klanten (aankopers en marketeers) moeten ‘opvoeden’. Op die manier moet de sector van het onderlinge prijsvechten af.

Het probleem is volgens Freter dat eindklanten vooral naar de prijzen kijken, wat leidt tot een prijsgevecht tussen de distributeurs. “We moeten beter uitleggen waarom er prijsverschillen zijn, we moeten de eindklanten beter laten begrijpen wat we doen. We moeten aan educatie doen en eindklanten advies geven over wat ze kunnen doen met promotionele items,” aldus Freter. Voor hij bij PSI startte, was Freter in marketing en sales. Toen hij in zijn nieuwe rol voor de eerste maal de PSI-vakbeurs bijwoonde, zag hij in dat hij als marketeer niet goed bezig was geweest als het ging om product media. “Promotionele artikelen zijn een middel om aan imagebuilding te doen,” zei hij en dan past het niet om met goedkope artikelen (‘cheap items’) te komen.
De PSI-vakbeurs heeft elk jaar plaats in januari in Düsseldorf en is in principe bedoeld voor de distributeurs van product media. Bij de afgelopen editie konden eindklanten voor de eerste maal én alleen op uitnodiging (en in gezelschap) van hun distributeur/product media advisor de beurs bezoeken. In 2018 staat de beurs op de laatste dag (11 januari 2018) open voor eindklanten onder dezelfde voorwaarde.

2017-09-08T15:35:54+00:00 september 8th, 2017|Nieuws|